Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Jego zdaniem nasz polonocentryzm, który każe nam odpowiadać zarzutem antypolonizmu na zarzut antysemityzmu, nie pozwala nam dostrzec globalnej skali zjawiska, które nazwać można "religią Holocaustu", a którego skutkiem jest obecny stan stosunków polsko-żydowskich. Gabiś proponuje przyjrzeć się Holocaustowi nie jako wydarzeniu historycznemu, ale jako wydarzeniu, które zostało przekształcone w mit. Jak twierdzi profesor Yehuda Bauer: "Holocaust stał się panującym symbolem naszej kultury". Potwierdza to inny żydowski uczony Yosef Hayim Yerushalmi, kierujący Ośrodkiem Studiów Żydowskich i Izraelskich na Columbia University w Nowym Jorku. Uważa on, że Holocaust przekształcany jest w "meta-historyczny mit".

Gabiś stwierdza: "Na Holocaust nie patrzy się dziś
Jego zdaniem nasz polonocentryzm, który każe nam odpowiadać zarzutem &lt;orig&gt;antypolonizmu&lt;/&gt; na zarzut antysemityzmu, nie pozwala nam dostrzec globalnej skali zjawiska, które nazwać można "religią Holocaustu", a którego skutkiem jest obecny stan stosunków polsko-żydowskich. Gabiś proponuje przyjrzeć się Holocaustowi nie jako wydarzeniu historycznemu, ale jako wydarzeniu, które zostało przekształcone w mit. Jak twierdzi profesor Yehuda Bauer: "Holocaust stał się panującym symbolem naszej kultury". Potwierdza to inny żydowski uczony Yosef Hayim Yerushalmi, kierujący Ośrodkiem Studiów Żydowskich i Izraelskich na Columbia University w Nowym Jorku. Uważa on, że Holocaust przekształcany jest w "meta-historyczny mit".<br><br> Gabiś stwierdza: &lt;q&gt;"Na Holocaust nie patrzy się dziś
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego