szkołach podstawowych, 43 w ogólnokształcących i 25 w zawodowych. <br>W planach pracy SKKT możemy wyodrębnić następujące formy: zebrania ogólne członków (o charakterze sprawozdawczym i poświęcone planom dalszej pracy), wycieczki krajoznawcze, których celem jest przeważnie poznanie własnego środowiska, prace przygotowawcze do wycieczek dalszych i obozów wędrownych, akcję szkoleniową (szkolenie aktywu SKKT, młodzieżowych przewodników), zbieranie materiałów, dokumentów jak mapy, opisy, fotografie, przewodniki itp., konkursy, kontakty i współpraca z innymi organizacjami, prowadzącymi akcję krajoznawczo-turystyczną, działalność zmierzającą do zdobycia wyposażenia turystycznego (np. zakup rowerów, namiotów, plecaków itp.). <br>W Województwie bydgoskim przy wszystkich inspektoratach oświaty zorganizowano szkolne powiatowe (miejskie) ośrodki krajoznawczo-turystyczne. Zajmują się one