Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
intensywnością wnętrze komnaty i cały naokoło niej istniejący budynek. Zarówno komnata jak zamek są - wspartymi przez tekst - tworami jego wyobraźni. Kształty budowli są świetnie wyczuwalne, ale każdy może wyobrażać je sobie inaczej, nie narzuca ich wola reżysera.
Gdy czyta się dramaty niepolskich romantyków, ponura "osobowość" zamku nie uderza aż tak mocno. W zamku mogą dziać się rzeczy straszne, ale w teatrze jest tylko miejscem akcji - gdy w polskich dramatach zamek, zindywidualizowany i groźny, dzięki potędze dziwnej "osobowości" stanowi aż osobliwą konkurencję dla postaci scenicznych. Nastrój zamku, często eksponowany w romantycznym teatrze, mocniej jeszcze wkracza do teatru wyobraźni czytelnika. W dramatach Słowackiego
intensywnością wnętrze komnaty i cały naokoło niej istniejący budynek. Zarówno komnata jak zamek są - wspartymi przez tekst - tworami jego wyobraźni. Kształty budowli są świetnie wyczuwalne, ale każdy może wyobrażać je sobie inaczej, nie narzuca ich wola reżysera.<br>Gdy czyta się dramaty niepolskich romantyków, ponura "osobowość" zamku nie uderza aż tak mocno. W zamku mogą dziać się rzeczy straszne, ale w teatrze jest tylko miejscem akcji - gdy w polskich dramatach zamek, zindywidualizowany i groźny, dzięki potędze dziwnej "osobowości" stanowi aż osobliwą konkurencję dla postaci scenicznych. Nastrój zamku, często eksponowany w romantycznym teatrze, mocniej jeszcze wkracza do teatru wyobraźni czytelnika. W dramatach Słowackiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego