Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
dążeniem do uwolnienia improwizacji od podstawowej struktury harmonicznej. Davis w swoich solach zaczął opierać się na skalach. Była to ucieczka od dyktatu europejskiej harmoniki w kierunku swobodnej harmonizacji występującej w muzyce afrykańskiej i arabskiej. Tym samym nie tylko poszedł nową drogą, ale nadał tej przemianie wymiar ideowy.
Po raz pierwszy modalną improwizację Miles zastosował na albumie Milestones z 1958 roku. W tym samym roku nastąpiła również jedna zasadnicza zmiana w składzie sekstetu. Za fortepianem pojawił się białoskóry Bill Evans.
"Bill wniósł wielką wiedzę o muzyce klasycznej, o ludziach takich jak Rachmaninow i Ravel. (...) Miał ten spokojny ogień, który tak kochałem na
dążeniem do uwolnienia improwizacji od podstawowej struktury harmonicznej. Davis w swoich solach zaczął opierać się na skalach. Była to ucieczka od dyktatu europejskiej harmoniki w kierunku swobodnej harmonizacji występującej w muzyce afrykańskiej i arabskiej. Tym samym nie tylko poszedł nową drogą, ale nadał tej przemianie wymiar ideowy.<br>Po raz pierwszy modalną improwizację Miles zastosował na albumie Milestones z 1958 roku. W tym samym roku nastąpiła również jedna zasadnicza zmiana w składzie sekstetu. Za fortepianem pojawił się białoskóry Bill Evans.<br>"Bill wniósł wielką wiedzę o muzyce klasycznej, o ludziach takich jak Rachmaninow i Ravel. (...) Miał ten spokojny ogień, który tak kochałem na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego