Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
fenomenu popularności amerykańskich zespołów niezależnych w Europie. Alternative Tentacles, SST, Dischord, Sub Pop czy Arnphetamine Reptile - wszystkie te firmy skupiające śmietankę podziemnej sceny - były znane w Stanach w kręgach maniaków. Płyty wykonawców niezależnych osiągały nakłady kilku tysięcy sztuk, a trasy koncertowe ze względu na duże odległości i niewielką publiczność były mordęgą. Odmiennie rzecz się miała w Europie, gdzie dzięki entuzjazmowi prasy brytyjskiej dla nowych trendów zespoły zza "Wielkiej Wody" przyjeżdżały w glorii "bożyszcz". W Anglii i na kontynencie traktowano ich jak krzewicieli nowego brzmienia i bohaterów ruchu oporu wobec wielkich korporacji.
Prasa brytyjska, a szczególnie tygodniki "Sounds" i "Melody Maker" , sekundowały
fenomenu popularności amerykańskich zespołów niezależnych w Europie. Alternative Tentacles, SST, Dischord, Sub Pop czy Arnphetamine Reptile - wszystkie te firmy skupiające śmietankę podziemnej sceny - były znane w Stanach w kręgach maniaków. Płyty wykonawców niezależnych osiągały nakłady kilku tysięcy sztuk, a trasy koncertowe ze względu na duże odległości i niewielką publiczność były mordęgą. Odmiennie rzecz się miała w Europie, gdzie dzięki entuzjazmowi prasy brytyjskiej dla nowych trendów zespoły zza "Wielkiej Wody" przyjeżdżały w glorii "bożyszcz". W Anglii i na kontynencie traktowano ich jak krzewicieli nowego brzmienia i bohaterów ruchu oporu wobec wielkich korporacji.<br>Prasa brytyjska, a szczególnie tygodniki "Sounds" i "Melody Maker" , sekundowały
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego