Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
że pierwszym raperem w Polsce był Miron Białoszewski (1922- -1983), literaturoznawcy nazwą bluźnierstwem. Może jednak warto zaryzykować tę tezę, by pokazać ziomalom z bloku przy Lizbońskiej na warszawskiej Saskiej Kępie, że mieszkał tu poeta, który czuł podobnie jak oni, pisząc w mieszkaniu na dziewiątym piętrze: "Ja/ stróż/ latarnik/ nadaję z mrówkowca/ Nie zabłądźcie./ Bądźcie./ Mijajcie, mijajmy się,/ ale nie omińmy". I robił ze słowami to, co oni dziś robią z muzyką, łamiąc rytmy i używając zaskakujących sampli.

Dopiero teraz, ponad 20 lat od śmierci poety, w taki niekanoniczny sposób próbują spojrzeć na Białoszewskiego filmowcy. Reżyser Andrzej Barański zafascynował się historią związku
że pierwszym raperem w Polsce był Miron Białoszewski (1922- -1983), literaturoznawcy nazwą bluźnierstwem. Może jednak warto zaryzykować tę tezę, by pokazać ziomalom z bloku przy Lizbońskiej na warszawskiej Saskiej Kępie, że mieszkał tu poeta, który czuł podobnie jak oni, pisząc w mieszkaniu na dziewiątym piętrze: "Ja/ stróż/ latarnik/ nadaję z mrówkowca/ Nie zabłądźcie./ Bądźcie./ Mijajcie, mijajmy się,/ ale nie omińmy". I robił ze słowami to, co oni dziś robią z muzyką, łamiąc rytmy i używając zaskakujących sampli. <br><br>Dopiero teraz, ponad 20 lat od śmierci poety, w taki niekanoniczny sposób próbują spojrzeć na Białoszewskiego filmowcy. Reżyser Andrzej Barański zafascynował się historią związku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego