Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
o wojnie domowej", FILM

"Królowa Margot" wprowadza nas - bez wstępnych historycznych wyjaśnień - w sam środek jednego z najczarniejszych okresów w dziejach Francji: w czasy wojen religijnych, nietolerancji, okrucieństwa.
Niemal dosłownie w sam środek.
Już w pierwszej - kapitalnej - sekwencji ślubu, kamera Philipe'a Rousselot (operatora "Divy" i "Niebezpiecznych związków", także tym razem murowanego kandydata do Cezara za zdjęcia) nerwowo krąży między bohaterami, pokazując ich przez cały czas w bliskich planach.
Odbiorca filmu Patrice'a Ch‚reau powinien - jak widz teatralny albo operowy - móc kupić sobie w holu kina program ze streszczeniem libretta i elementarnym wprowadzeniem w historyczne tło zdarzeń.
Bez tego wejście w
o wojnie domowej", FILM&lt;/&gt;<br><br>"Królowa Margot" wprowadza nas - bez wstępnych historycznych wyjaśnień - w sam środek jednego z najczarniejszych okresów w dziejach Francji: w czasy wojen religijnych, nietolerancji, okrucieństwa.<br>Niemal dosłownie w sam środek.<br>Już w pierwszej - kapitalnej - sekwencji ślubu, kamera Philipe'a Rousselot (operatora "Divy" i "Niebezpiecznych związków", także tym razem murowanego kandydata do Cezara za zdjęcia) nerwowo krąży między bohaterami, pokazując ich przez cały czas w bliskich planach.<br>Odbiorca filmu Patrice'a Ch&#130;reau powinien - jak widz teatralny albo operowy - móc kupić sobie w holu kina program ze streszczeniem libretta i elementarnym wprowadzeniem w historyczne tło zdarzeń.<br>Bez tego wejście w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego