Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
Can CalI Me Al- 44, Graceland - 81, The Boy In The Bubble - 86; Wielka Brytania: You Can CalI Me Al- 4, The Boy In The Bubble - 33

Kiedy w drugiej połowie lat siedemdziesiątych Joachim Er n s t Berendt, niemiecki znawca jazzu, wprowadził termin world music, miał na myśli próby muzycznego zintegrowania różnych kultur lokalnych - przede wszystkim w obrębie jazzu. Ale jazzmani nie byli tu pierwsi, wystarczy wspomnieć inspirowane mazowieckim folklorem utwory Fryderyka Chopina i późniejsze poszukiwania na przykład Beli Bartóka (folklor bałkański), Borisa Blachera (folklor chiński) czy Claude'a Debussy'ego (folklor indyjski) . Ich utwory nierzadko nawiązują do pewnych ludowych rozwiązań harmonicznych
Can CalI Me Al- 44, Graceland - 81, The Boy In The Bubble - 86; Wielka Brytania: You Can CalI Me Al- 4, The Boy In The Bubble - 33&lt;/&gt;<br><br>Kiedy w drugiej połowie lat siedemdziesiątych Joachim Er n s t Berendt, niemiecki znawca jazzu, wprowadził termin world music, miał na myśli próby muzycznego zintegrowania różnych kultur lokalnych - przede wszystkim w obrębie jazzu. Ale jazzmani nie byli tu pierwsi, wystarczy wspomnieć inspirowane mazowieckim folklorem utwory Fryderyka Chopina i późniejsze poszukiwania na przykład Beli Bartóka (folklor bałkański), Borisa Blachera (folklor chiński) czy Claude'a Debussy'ego (folklor indyjski) . Ich utwory nierzadko nawiązują do pewnych ludowych rozwiązań harmonicznych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego