Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
jest w muzyce bardzo subiektywne. Każdy słyszy inaczej; są audiofile kupujący kable ze złotymi wtykami i wzmacniacze lampowe za 15 tys. złotych tylko po to, żeby uzyskać satysfakcjonujące ich brzmienie, ale oprócz nich są również przeciętni słuchacze, którym często wystarczy "zjechany" magnetofon i stara kaseta. Po drugie, prawdę mówiąc, brzmienie muzyki odtwarzanej z danych skompresowanych metodą MP3 jest po trosze oszustwem... Algorytm kodowania danych zaprojektowano bowiem w taki sposób, aby uwzględnić pewne właściwości ludzkiego ucha. Nie wdając się w szczegóły, można powiedzieć, że wykorzystano w nim do maksimum wszelkie luki naszego zmysłu słuchu, redukując np. niesłyszalne częstotliwości, czy dokonując pewnych przesunięć
jest w muzyce bardzo subiektywne. Każdy słyszy inaczej; są <orig>audiofile</> kupujący kable ze złotymi wtykami i wzmacniacze lampowe za 15 tys. złotych tylko po to, żeby uzyskać satysfakcjonujące ich brzmienie, ale oprócz nich są również przeciętni słuchacze, którym często wystarczy "zjechany" magnetofon i stara kaseta. Po drugie, prawdę mówiąc, brzmienie muzyki odtwarzanej z danych skompresowanych metodą MP3 jest po trosze oszustwem... Algorytm kodowania danych zaprojektowano bowiem w taki sposób, aby uwzględnić pewne właściwości ludzkiego ucha. Nie wdając się w szczegóły, można powiedzieć, że wykorzystano w nim do maksimum wszelkie luki naszego zmysłu słuchu, redukując np. niesłyszalne częstotliwości, czy dokonując pewnych przesunięć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego