Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
dwuprzepływowego silnika odrzutowego; pochodzi z firmy Steyr. Zgoda, ale najciekawsze jest na tym zdjęciu coś innego. Otóż po raz pierwszy opracowano naczepę zbiornikową do zasilania samolotów, która mieści się pod skrzydłami większości używanych obecnie samolotów komunikacyjnych. Jej wysokość wynosi zaledwie 2,54 m. Pojemność niemała - 50 tys. litrów nafty. (Uwaga na marginesie: jakże często nowocześni dziennikarze każą samolotom odrzutowym pracować na benzynie!).
Czas przepompowywania całej zawartości zbiornika - 13 minut, obsługa jednoosobowa. Moc pomp napędzanych hydraulicznie 140 KM, moc silnika 230 KM. W ciągniku siodłowym zastosowano inaczej wyginane resory, by do minimum obniżyć jego wysokość. Koszt zespołu ciągnik - naczepa pół miliona franków szwajcarskich
dwuprzepływowego silnika odrzutowego; pochodzi z firmy Steyr. Zgoda, ale najciekawsze jest na tym zdjęciu coś innego. Otóż po raz pierwszy opracowano naczepę zbiornikową do zasilania samolotów, która mieści się &lt;hi&gt;pod&lt;/hi&gt; skrzydłami większości używanych obecnie samolotów komunikacyjnych. Jej wysokość wynosi zaledwie 2,54 m. Pojemność niemała - 50 tys. litrów nafty. (Uwaga na marginesie: jakże często nowocześni dziennikarze każą samolotom odrzutowym pracować na benzynie!).<br>Czas przepompowywania całej zawartości zbiornika - 13 minut, obsługa jednoosobowa. Moc pomp napędzanych hydraulicznie 140 KM, moc silnika 230 KM. W ciągniku siodłowym zastosowano inaczej wyginane resory, by do minimum obniżyć jego wysokość. Koszt zespołu ciągnik - naczepa pół miliona franków szwajcarskich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego