Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
p. Stali jest dezinterpretacja moich poglądów na temat religii. "Recenzent" pomija fakt, że właśnie "Myśl romantyczna" polemizuje z prostackimi ujęciami tych spraw (jako przykład podałem osławiony "Spór o Mickiewicza" prof. Żółkiewskiego); usiłuje mnie także pouczyć, czym była religia (nieortodoksyjna) dla romantyków. Otóż czym była religia piszę sam w kilku miejscach na marginesie rozważań o Dembowskim (s. 199-200), Wrońskim (139) czy Mickiewiczu (113, 115-123) i pouczenie p. Stali jest tylko słabym echem moich wywodów. A swoją postawę w tej kwestii wyrażałem wielokroć publicznie. Ślad tego został m. in. w drukowanym w "Studiach Filozoficznych" (3/79) artykule, "Romantyzm jako model kultury narodowej
p. Stali jest <orig>dezinterpretacja</> moich poglądów na temat religii. "Recenzent" pomija fakt, że właśnie "Myśl romantyczna" polemizuje z prostackimi ujęciami tych spraw (jako przykład podałem osławiony "Spór o Mickiewicza" prof. Żółkiewskiego); usiłuje mnie także pouczyć, czym była religia (nieortodoksyjna) dla romantyków. Otóż czym była religia piszę sam w kilku miejscach na marginesie rozważań o Dembowskim (s. 199-200), Wrońskim (139) czy Mickiewiczu (113, 115-123) i pouczenie p. Stali jest tylko słabym echem moich wywodów. A swoją postawę w tej kwestii wyrażałem wielokroć publicznie. Ślad tego został m. in. w drukowanym w "Studiach Filozoficznych" (3/79) artykule, "Romantyzm jako model kultury narodowej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego