Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
i ten argument odpada.
Poza tym w wielu przypadkach np. nagłego najechania z tyłu, ani kierowca ani pasażer nie mają na ogół żadnych możliwości przeciwdziałania skutkom. Niewątpliwie obok pasów znaczną zdolność pochłaniania siły uderzenia posiadają tzw. strefy zgniatania istniejące szczególnie w samochodach nowoczesnej konstrukcji. Ale i w tym przypadku odpowiednio naciągnięty pas stanowi dodatkowe zabezpieczenie.
W POŁĄCZENIU Z ZAGŁÓWKAMI
Nie ulega wątpliwości, że w razie dużych szybkości jazdy, a więc i wielkiej siły uderzenia, samochodowe pasy bezpieczeństwa zdołają jedynie zmniejszyć stopień obrażeń. Z jednej strony bowiem próg dopuszczalnego obciążenia pasa przez ciało ludzkie może być w wyniku kolizji przekroczony, z drugiej
i ten argument odpada.<br>Poza tym w wielu przypadkach np. nagłego najechania z tyłu, ani kierowca ani pasażer nie mają na ogół żadnych możliwości przeciwdziałania skutkom. Niewątpliwie obok pasów znaczną zdolność pochłaniania siły uderzenia posiadają tzw. strefy zgniatania istniejące szczególnie w samochodach nowoczesnej konstrukcji. Ale i w tym przypadku odpowiednio naciągnięty pas stanowi dodatkowe zabezpieczenie.<br>&lt;tit1&gt;W POŁĄCZENIU Z ZAGŁÓWKAMI&lt;/tit1&gt;<br>Nie ulega wątpliwości, że w razie dużych szybkości jazdy, a więc i wielkiej siły uderzenia, samochodowe pasy bezpieczeństwa zdołają &lt;hi&gt;jedynie zmniejszyć stopień obrażeń&lt;/hi&gt;. Z jednej strony bowiem próg dopuszczalnego obciążenia pasa przez ciało ludzkie może być w wyniku kolizji przekroczony, z drugiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego