Typ tekstu: Książka
Autor: Fijewski Piotr
Tytuł: Jak rozwinąć skrzydła
Rok: 1996
tworzy sobie subiektywną opinię negatywną dotyczącą Ciebie lub elementu Twojej posiadłości.
Posłużymy się tymi samymi przykładami:
Nadawca w pierwszej sytuacji: "Jesteś niechlujna".
lub
"Ty zawsze, jak jesz, musisz się czymś wybrudzić".
Nadawca w drugiej sytuacji: "Jesteś niesolidny".
lub
"Jak się na coś umawiamy, to zawsze musisz nawalić".
Zastanówmy się, czy nadawca:
- ma prawo uformować sobie negatywny pogląd na Twój temat?... Ma.
- ma prawo wyrazić swój pogląd?... Ma.
- czy Ty w danej sprawie masz prawo do posiadania poglądu na własny temat?... Masz.
- czy masz prawo do wyrażenia tego poglądu?... Masz.
Zatem:
Potraktuj ocenę krytyczną na Twój temat jako subiektywną opinię nadawcy. Taka
tworzy sobie subiektywną opinię negatywną dotyczącą Ciebie lub elementu Twojej posiadłości.<br>Posłużymy się tymi samymi przykładami:<br>Nadawca w pierwszej sytuacji: "Jesteś niechlujna".<br>lub<br>"Ty zawsze, jak jesz, musisz się czymś wybrudzić".<br>Nadawca w drugiej sytuacji: "Jesteś niesolidny".<br>lub<br>"Jak się na coś umawiamy, to zawsze musisz nawalić".<br>Zastanówmy się, czy nadawca:<br>- ma prawo uformować sobie negatywny pogląd na Twój temat?... Ma.<br>- ma prawo wyrazić swój pogląd?... Ma.<br>- czy Ty w danej sprawie masz prawo do posiadania poglądu na własny temat?... Masz.<br>- czy masz prawo do wyrażenia tego poglądu?... Masz.<br>Zatem:<br>Potraktuj ocenę krytyczną na Twój temat jako subiektywną opinię nadawcy. Taka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego