Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
dolnej jego części bardzo drobnym papierem ściernym o gradacji 500-600.
Rys. 1a przedstawia tłok silnika "Gnom", natomiast na rys. 1b widzimy tłok silnika "Komar". Obydwa tłoki ustawione są w osi sworznia tłokowego.
Już na pierwszy rzut oka widać znaczną różnicę w budowie obydwu tłoków.
Tłok "Gnoma" ma na denku nadlew, a ponadto różne są odległości od sworzni do ich górnych krawędzi.
Na rys. 2 przedstawiony został przekrój cylindra z zaznaczonymi obrysami obydwu tłoków w górnym położeniu korbowodu.
Tłok "Komara" wystaje z cylindra o 11 mm, nie licząc wypukłego denka tłoka, które kształtem zupełnie nie pasuje do niesymetrycznego wnętrza głowicy (rys
dolnej jego części bardzo drobnym papierem ściernym o gradacji 500-600.<br>Rys. 1a przedstawia tłok silnika "Gnom", natomiast na rys. 1b widzimy tłok silnika "Komar". Obydwa tłoki ustawione są w osi sworznia tłokowego.<br>Już na pierwszy rzut oka widać znaczną różnicę w budowie obydwu tłoków.<br>Tłok "Gnoma" ma na denku nadlew, a ponadto różne są odległości od sworzni do ich górnych krawędzi.<br>Na rys. 2 przedstawiony został przekrój cylindra z zaznaczonymi obrysami obydwu tłoków w górnym położeniu korbowodu.<br>Tłok "Komara" wystaje z cylindra o 11 mm, nie licząc wypukłego denka tłoka, które kształtem zupełnie nie pasuje do niesymetrycznego wnętrza głowicy (rys
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego