Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
London Symphonic Orquestra. Trzeba było widzieć ich miny, kiedy pojawił się muzyk z fujarą i zabrzmiało to mocne tuu-tuu-tuu. Podobnie było, gdy odkryłem w latach 70. wspaniałego japońskiego muzyka Kazu Matsui grającego na shakuachi. Ten instrument wykorzystałem później w "Shogunie".

W "Doktorze Żiwago" słyszymy bałałajki. Muzykę do filmu nagrywał pan w Los Angeles. Jak pan tam znalazł odpowiednich muzyków?

To był rzeczywiście spory problem - o sprowadzeniu muzyków z Rosji w tamtych czasach nie było przecież mowy. Któregoś dnia jadłem obiad w rosyjskiej restauracji na Sunset Boulevard i rozmowa zeszła na owe bałałajki, o których wtedy ciągle myślałem. Ktoś wtedy
London Symphonic Orquestra. Trzeba było widzieć ich miny, kiedy pojawił się muzyk z fujarą i zabrzmiało to mocne tuu-tuu-tuu. Podobnie było, gdy odkryłem w latach 70. wspaniałego japońskiego muzyka Kazu Matsui grającego na shakuachi. Ten instrument wykorzystałem później w "Shogunie".<br><br>W "Doktorze Żiwago" słyszymy bałałajki. Muzykę do filmu nagrywał pan w Los Angeles. Jak pan tam znalazł odpowiednich muzyków?<br><br>To był rzeczywiście spory problem - o sprowadzeniu muzyków z Rosji w tamtych czasach nie było przecież mowy. Któregoś dnia jadłem obiad w rosyjskiej restauracji na Sunset Boulevard i rozmowa zeszła na owe bałałajki, o których wtedy ciągle myślałem. Ktoś wtedy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego