Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
w postaci maksymalizacji długookresowego tempa wzrostu jej rozmiarów (size), mierzonych np. wartością utargu, czyli przychodu ze sprzedaży (koncepcje W.J. Baumola i J.K. Galbraitha) lub majątku (koncepcja R. Marrisa). Wzrost (ekspansja) spółki jest, w przekonaniu wielu autorów, tym celem, z którym menedżerowie identyfikują się najchętniej i którego realizacja jest najlepszym sposobem powiększania ich wynagrodzeń oraz umacniania władzy, prestiżu, pozycji społecznej itp. Ponieważ jednak ekspansja wymaga nakładów, menedżerowie w trosce o własne bezpieczeństwo muszą dobierać takie sposoby ekspansji, które nie powodują spadku bieżącej stopy zysku poniżej pewnego "bezpiecznego" poziomu. Wyjaśnijmy tę kwestię nieco bliżej.
Istnieją dwie możliwe ścieżki ekspansji spółki: ekspansja
w postaci maksymalizacji długookresowego tempa wzrostu jej rozmiarów (size), mierzonych np. wartością utargu, czyli przychodu ze sprzedaży (koncepcje W.J. Baumola i J.K. Galbraitha) lub majątku (koncepcja R. Marrisa). Wzrost (ekspansja) spółki jest, w przekonaniu wielu autorów, tym celem, z którym menedżerowie identyfikują się najchętniej i którego realizacja jest najlepszym sposobem powiększania ich wynagrodzeń oraz umacniania władzy, prestiżu, pozycji społecznej itp. Ponieważ jednak ekspansja wymaga nakładów, menedżerowie w trosce o własne bezpieczeństwo muszą dobierać takie sposoby ekspansji, które nie powodują spadku bieżącej stopy zysku poniżej pewnego "bezpiecznego" poziomu. Wyjaśnijmy tę kwestię nieco bliżej.<br>Istnieją dwie możliwe ścieżki ekspansji spółki: ekspansja
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego