Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 03.19
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
kolumny świętego Marka

Podczas tegorocznego Biennale w Wenecji polski artysta nie będzie mógł zrealizować swojego niezwykłego projektu.
Projekt prezentacji malarstwa Leona Tarasewicza pt. "Malować" opracowała Aneta Prasał. Zakładał on ekspozycję prac malarza w polskim pawilonie oraz ich konfrontację z architekturą miasta.
Elementami tej konfrontacji miały być płótna Tarasewicza umieszczone w najsłynniejszych punktach Wenecji: na kolumnie św. Marka, na półkolumnach zdobiących gmach Starych Prokuracji, a także na słupach cumowniczych wbitych w dno morskie.
Władze Wenecji nie wyraziły jednak zgody na tego typu "manifestację" malarstwa Tarasewicza.
- Projekt od początku był określany jako szalony. Już wówczas, gdy zgłosiliśmy go do konkursu, wiedzieliśmy, że jest
kolumny świętego Marka&lt;/&gt;<br><br>Podczas tegorocznego Biennale w Wenecji polski artysta nie będzie mógł zrealizować swojego niezwykłego projektu.<br>Projekt prezentacji malarstwa Leona Tarasewicza pt. "Malować" opracowała Aneta Prasał. Zakładał on ekspozycję prac malarza w polskim pawilonie oraz ich konfrontację z architekturą miasta.<br>Elementami tej konfrontacji miały być płótna Tarasewicza umieszczone w najsłynniejszych punktach Wenecji: na kolumnie św. Marka, na półkolumnach zdobiących gmach Starych Prokuracji, a także na słupach cumowniczych wbitych w dno morskie.<br>Władze Wenecji nie wyraziły jednak zgody na tego typu "manifestację" malarstwa Tarasewicza.<br>- Projekt od początku był określany jako szalony. Już wówczas, gdy zgłosiliśmy go do konkursu, wiedzieliśmy, że jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego