Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
132, w wersji 1800 lub 1750 cm 3 . Tak więc rozstaw osi, wynoszący 2,54 m, pozwala, dzięki poprzecznemu ustawieniu źródła napędu i związanych z tym zysków na przestrzeni pod maską, znacznie lepiej gospodarować i wykorzystywać miejsce w wozie. Powiedzmy, że w samochodzie o klasycznym układzie zespołów (silnik z przodu, napęd na oś tylną) dla uzyskania równie obszernego wnętrza trzeba by rozstaw osi przedłużyć o ok. 15 cm.
Drugim rozwiązaniem, które przyczyniło się do sukcesu tej konstrukcji jest użycie niezależnego zawieszenia kół tylnych już w modelu podstawowym, limuzynie czy też coupe. Oś sztywna, nawet nie napędzana, byłaby zapewne tańsza, ale uniemożliwiłaby
132, w wersji 1800 lub 1750 cm&lt;hi rend="upper"&gt; 3&lt;/&gt; . Tak więc rozstaw osi, wynoszący 2,54 m, pozwala, dzięki poprzecznemu ustawieniu źródła napędu i związanych z tym zysków na przestrzeni pod maską, znacznie lepiej gospodarować i wykorzystywać miejsce w wozie. Powiedzmy, że w samochodzie o klasycznym układzie zespołów (silnik z przodu, napęd na oś tylną) dla uzyskania równie obszernego wnętrza trzeba by rozstaw osi przedłużyć o ok. 15 cm. <br>Drugim rozwiązaniem, które przyczyniło się do sukcesu tej konstrukcji jest użycie niezależnego zawieszenia kół tylnych już w modelu podstawowym, limuzynie czy też coupe. Oś sztywna, nawet nie napędzana, byłaby zapewne tańsza, ale uniemożliwiłaby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego