Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
znacznie prostszy niż rozwiązania klasyczne (patrz strona 36).


Jak przystało na Volvo, także "S80" wyróżnia się wieloma rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo - w tym bierne - pasażerów, np. stalowa struktura nadwozia. Ale bezpieczeństwo to nie tylko stal. Wszystkie miejsca wyposażono w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Pasy na przednich fotelach mają ograniczniki napięcia. "S80" zaopatrzono także w poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera i boczne. Volvo jako jeden z pierwszych producentów zastosował boczne "kurtynki" IC (Inflatable Curtain),rozwijające się w ciągu 25 milisekund i izolujące głowy pasażerów przedniego i tylnego fotela w razie bocznego uderzenia. IC działają niezależnie od tego, czy szyby są opuszczone
znacznie prostszy niż rozwiązania klasyczne (patrz strona 36).<br><br><br>Jak przystało na Volvo, także "S80" wyróżnia się wieloma rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo - w tym bierne - pasażerów, np. stalowa struktura nadwozia. Ale bezpieczeństwo to nie tylko stal. Wszystkie miejsca wyposażono w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Pasy na przednich fotelach mają ograniczniki napięcia. "S80" zaopatrzono także w poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera i boczne. Volvo jako jeden z pierwszych producentów zastosował boczne "kurtynki" IC (&lt;foreign lang="eng"&gt;Inflatable Curtain&lt;/&gt;),rozwijające się w ciągu 25 milisekund i izolujące głowy pasażerów przedniego i tylnego fotela w razie bocznego uderzenia. IC działają niezależnie od tego, czy szyby są opuszczone
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego