Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
który próbował nadążać za dynamicznie rozwijającym się na Zachodzie ruchem emancypantek. Dramat Nory przeniesiony na grunt irański zyskuje dziś nieoczekiwaną głębię. W Europie stosunki między kobietą a mężczyzną nigdy nie były tak odległe i obłożone surowymi zakazami jak w świecie muzułmańskim. Tytułowa bohaterka filmu, Sara, wyzwalając się spod władzy męża, narusza nie tylko normy społeczne i obyczajowe. Przekracza także granice religijnego tabu. Dlatego jej czyn, w przeciwieństwie do zachowania Nory, jest czynem tragicznym. Ratując męża, skazuje siebie na wygnanie ze świata, w którym żyła. Jak Antygona.

Z obu tych filmów wyłania się obraz kobiety innej od stereotypowych wyobrażeń, przekazywanych nam chociażby
który próbował nadążać za dynamicznie rozwijającym się na Zachodzie ruchem emancypantek. Dramat Nory przeniesiony na grunt irański zyskuje dziś nieoczekiwaną głębię. W Europie stosunki między kobietą a mężczyzną nigdy nie były tak odległe i obłożone surowymi zakazami jak w świecie muzułmańskim. Tytułowa bohaterka filmu, Sara, wyzwalając się spod władzy męża, narusza nie tylko normy społeczne i obyczajowe. Przekracza także granice religijnego tabu. Dlatego jej czyn, w przeciwieństwie do zachowania Nory, jest czynem tragicznym. Ratując męża, skazuje siebie na wygnanie ze świata, w którym żyła. Jak Antygona.<br><br> Z obu tych filmów wyłania się obraz kobiety innej od stereotypowych wyobrażeń, przekazywanych nam chociażby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego