Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
firma IKEA i włoski Benetton. IKEA jest już obecna na rynkach 20 krajów, a Benetton, działający od 1965r., już pod koniec lat osiemdziesiątych dysponował siecią 4tys. punktów sprzedaży w 50 krajach. Rozwój tych firm różnił się jednak co do formy własności zagranicznych punktów sprzedaży. Sklepy IKEA są zwykle własnością firmy, natomiast w rozwoju międzynarodowym Benettona istotne znaczenie mają powiązania franchisingowe.
Realizacji drugiej z wymienionych strategii internacjonalizacji firm handlowych sprzyja wprowadzenie nowych powiązań finansowych miedzy przedsiębiorstwami.
Trzecia strategia była stosowana pod koniec lat osiemdziesiątych przez duże brytyjskie grupy handlowe. Do tego czasu firmy angielskie pozostawały w tyle za przedsiębiorstwami kontynentalnymi pod względem
firma IKEA i włoski Benetton. IKEA jest już obecna na rynkach 20 krajów, a Benetton, działający od 1965r., już pod koniec lat osiemdziesiątych dysponował siecią 4tys. punktów sprzedaży w 50 krajach. Rozwój tych firm różnił się jednak co do formy własności zagranicznych punktów sprzedaży. Sklepy IKEA są zwykle własnością firmy, natomiast w rozwoju międzynarodowym Benettona istotne znaczenie mają powiązania franchisingowe.<br>Realizacji drugiej z wymienionych strategii internacjonalizacji firm handlowych sprzyja wprowadzenie nowych powiązań finansowych miedzy przedsiębiorstwami.<br>Trzecia strategia była stosowana pod koniec lat osiemdziesiątych przez duże brytyjskie grupy handlowe. Do tego czasu firmy angielskie pozostawały w tyle za przedsiębiorstwami kontynentalnymi pod względem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego