zuochan (jap. zazen), tłumaczonego zazwyczaj jako <br>'siedząca medytacja'. Według niego zuo (jap. za, czyli siedzenie, unieruchomienie) nie oznacza przyjęcia pozycji siedzącej:<q>"Zuo (unieruchomienie) oznacza, że myśl nie pojawia się jako coś zewnętrznego, niezależnie od okoliczności, bez najmniejszych zakłóceń. Chan (jap. zen, czyli medytacja) odnosi się do wewnętrznego wglądu w pierwotną naturę, czyli do <br>uwolnienia od niewiedzy. [...] Zewnętrzne oddzielenie od formy jest <br>unieruchomieniem, a pozostanie niewzruszonym wewnątrz jest medytacją"</>. Huineng nie przywiązywał więc wagi do wpływu samej pozycji <br>lotosu na medytującego. Według niego medytacja musi być bezcelowa, <br>medytujący nie może przywiązywać się do niczego, nawet do medytacji <br>samej w sobie. <br>Nie tylko