Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1966
umieszczanymi na równie ciężkich i nieporęcznych statywach. Obraz powstawał w aparacie na szklanych płytach pokrytych uprzednio tak zwaną mokrą emulsją kolodionową sporządzaną przez samego fotografa przed zdjęciem. Naświetlona płyta musiała być po wyjęciu z aparatu i kasety wywołana i utrwalona w ciągu kilku minut. Zrozumiałe więc, że Nadar musiał opracowywać negatywy w koszu balonu. Fabryczny materiał negatywowy o suchej emulsji światłoczułej był wówczas jeszcze nieznany. Płytę o suchej emulsji wynalazł dopiero w 1871 roku Madox. Papierów fotograficznych produkcji fabrycznej również nie było, musiał je przygotowywać sam fotograf pokrywając papier emulsją.
Światłoczułość stosowanych w tym okresie materiałów fotograficznych była znikoma. Do właściwego
umieszczanymi na równie &lt;page nr=69&gt; ciężkich i nieporęcznych statywach. Obraz powstawał w aparacie na szklanych płytach pokrytych uprzednio tak zwaną mokrą emulsją kolodionową sporządzaną przez samego fotografa przed zdjęciem. Naświetlona płyta musiała być po wyjęciu z aparatu i kasety wywołana i utrwalona w ciągu kilku minut. Zrozumiałe więc, że Nadar musiał opracowywać negatywy w koszu balonu. Fabryczny materiał negatywowy o suchej emulsji światłoczułej był wówczas jeszcze nieznany. Płytę o suchej emulsji wynalazł dopiero w 1871 roku Madox. Papierów fotograficznych produkcji fabrycznej również nie było, musiał je przygotowywać sam fotograf pokrywając papier emulsją.<br>Światłoczułość stosowanych w tym okresie materiałów fotograficznych była znikoma. Do właściwego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego