Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
co więcej - krytyka rytmu jest antysemiotyką, bo dowodzi, że teksty nie są zrobione wyłącznie ze znaków. Wykraczając poza znak, rytm obejmuje mowę wraz ze wszystkim, co zawiera ona w sobie cielesnego.
Meschonnic proponuje taką oto definicję rytmu w mowie:

Wspomniane w definicji cechy mają wspólnie tworzyć paradygmatykę i syntagmatykę, które neutralizują pojęcie poziomu. Znaczeniowość pochodzi z całości wypowiedzi, jest w każdej spółgłosce i samogłosce, które jako paradygmat i jako syntagmatyka znoszą serie. W ten sposób signifiants są w takim samym stopniu syntaktyczne, jak i prozodyczne. Sens nie jest już zawarty wyłącznie w słowach. Rytm obejmuje prozodię, a także - oralnie - intonację. Organizując
co więcej - krytyka rytmu jest antysemiotyką, bo dowodzi, że teksty nie są zrobione wyłącznie ze znaków. Wykraczając poza znak, rytm obejmuje mowę wraz ze wszystkim, co zawiera ona w sobie cielesnego.<br>Meschonnic proponuje taką oto definicję rytmu w mowie:<br>&lt;gap&gt;<br>Wspomniane w definicji cechy mają wspólnie tworzyć paradygmatykę i syntagmatykę, które neutralizują pojęcie poziomu. Znaczeniowość pochodzi z całości wypowiedzi, jest w każdej spółgłosce i samogłosce, które jako paradygmat i jako syntagmatyka znoszą serie. W ten sposób signifiants są w takim samym stopniu syntaktyczne, jak i prozodyczne. Sens nie jest już zawarty wyłącznie w słowach. Rytm obejmuje prozodię, a także - oralnie - intonację. Organizując
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego