Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
początkiem nieba i ziemi. Kiedy chcemy jakoś określić 'nicość', nazywamy ją matką wszystkiego, co istnieje". 'Nicość' w taoizmie nie może być nazwana, ponieważ nie może być uprzedmiotowiona. Kiedy Nishida pisał, że chce w swojej filozofii wyrazić "formę tego, co nie ma formy", nawiązywał właśnie do słów Laozi: "Powrót wszystkiego do 'nicości' nazywany jest formą bez formy".
W naukach mistrzów taoistycznych możemy znaleźć wiele sądów
paradoksowych. Zwraca na to uwagę Martin Palmer, który poświęca

problemowi paradoksu w taoizmie oddzielny podrozdział, podając między
innymi następujące przykłady: "Mędrzec widzi wszystko, chociaż nie patrzy",
"Mędrzec nagina się, aby stać się prosty, opróżnia siebie i staje
początkiem nieba i ziemi. Kiedy chcemy jakoś określić 'nicość', nazywamy ją matką wszystkiego, co istnieje".&lt;/&gt; 'Nicość' w taoizmie nie może być nazwana, ponieważ nie może być uprzedmiotowiona. Kiedy Nishida pisał, że chce w swojej filozofii wyrazić "formę tego, co nie ma formy", nawiązywał właśnie do słów Laozi:&lt;q&gt; "Powrót wszystkiego do 'nicości' nazywany jest formą bez formy".&lt;/&gt; <br>W naukach mistrzów taoistycznych możemy znaleźć wiele sądów <br>paradoksowych. Zwraca na to uwagę Martin Palmer, który poświęca <br>&lt;page nr=222&gt;<br>problemowi paradoksu w taoizmie oddzielny podrozdział, podając między <br>innymi następujące przykłady: &lt;q&gt;"Mędrzec widzi wszystko, chociaż nie patrzy", <br>"Mędrzec nagina się, aby stać się prosty, opróżnia siebie i staje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego