zarodka, który potencjalnie ma <br>szansę rozwinąć się u każdego. Krytykował tych, którzy twierdzili, że "'natura <br>buddy' jest jak ziarno trawy czy innej rośliny-jeśli zostanie zroszone deszczem <br>Dharmy [nauki Śakyamuniego-A. K.], pojawią się kiełki, łodygi, liście, kwiaty, <br>a wreszcie owoce zawierające nasiona". 'Natura buddy', która jest jednocześnie <br>bytem i niebytem, jest niczym innym jak sprzeczną tożsamością bytu i niebytu. <br><tit>4.2.2.4. TEORIA 'OŚWIECENIA NAGŁEGO'</> <br>Od czasów Szóstego Patriarchy, Huinenga, teoria 'oświecenia nagłego' <br>(chiń. dunwu; jap. tongo) została uznana za ortodoksję zen, o czym świadczy <br>między innymi fakt, że przedstawiciele szkoły huayan określali zen mianem <br>szkoły 'oświecenia nagłego'. Według