Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
liberalizmu stanowią ich antropologie, koncepcje człowieka. A te odległe są od antropologii chrześcijańskiej. Także konserwatyzm może być jedynie odruchem ufundowanym na jakiejś pogańskiej, nazbyt pesymistycznej antropologii.

Czy można jednak stworzyć "rozluźniony" system filozoficzny, estetyczny, w końcu zawierający teorię polityki, który nie byłby sprzeczny z doktryną chrześcijańską, a zatem w ten niejednoznaczny i niebezpośredni sposób z niej wynikał (jako, że ona byłaby dla niego systemem ograniczającym)?

Jedno jest pewne. Zgoda na Objawienie to zgoda na konflikt. Przynieść prawdę, to przynieść konflikt. Tutaj Jezus Chrystus zgodny jest w swoim rozpoznaniu z rozpoznaniem Richarda Rorty'ego czy Zygmunta Baumana. Prawda jest miną założoną pod fundamenty
liberalizmu stanowią ich antropologie, koncepcje człowieka. A te odległe są od antropologii chrześcijańskiej. Także konserwatyzm może być jedynie odruchem ufundowanym na jakiejś pogańskiej, nazbyt pesymistycznej antropologii.<br><br> Czy można jednak stworzyć "rozluźniony" system filozoficzny, estetyczny, w końcu zawierający teorię polityki, który nie byłby sprzeczny z doktryną chrześcijańską, a zatem w ten niejednoznaczny i niebezpośredni sposób z niej wynikał (jako, że ona byłaby dla niego systemem ograniczającym)?<br><br> Jedno jest pewne. Zgoda na Objawienie to zgoda na konflikt. Przynieść prawdę, to przynieść konflikt. Tutaj Jezus Chrystus zgodny jest w swoim rozpoznaniu z rozpoznaniem Richarda Rorty'ego czy Zygmunta Baumana. Prawda jest miną założoną pod fundamenty
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego