Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
są niemal zapomniane. Krytycy tamtej epoki inny ustanawiali porządek, zawsze wymieniali je obok dzieł Wiktora Hugo jako sztuki dla teatru romantycznego najbardziej reprezentatywne. Dwa uzupełniające się oblicza teatru, dwa nazwiska pisarzy - mimo że wymieniano je jednym tchem, zupełnie odmienne krytycy wysuwali wobec nich wymagania i zarzuty.
Wiktora Hugo atakowano jako niekwestionowanego przywódcę Szkoły, który odpowiada za wprowadzanie romantycznych idei i stylu na scenę. Atakowano go z furią, zaciekle, bezpardonowo, oskarżano o to, że „przez perwersyjne doktryny i środki, które Pan tylko potrafi stosować, zniszczył sztukę dramatyczną i zrujnował francuski teatr". Wymagano od niego rzeczy niemożliwych. Krytycy o postawach zachowawczych żądali
są niemal zapomniane. Krytycy tamtej epoki inny ustanawiali porządek, zawsze wymieniali je obok dzieł Wiktora Hugo jako sztuki dla teatru romantycznego najbardziej reprezentatywne. Dwa uzupełniające się oblicza teatru, dwa nazwiska pisarzy - mimo że wymieniano je jednym tchem, zupełnie odmienne krytycy wysuwali wobec nich wymagania i zarzuty.<br>Wiktora Hugo atakowano jako niekwestionowanego przywódcę Szkoły, który odpowiada za wprowadzanie romantycznych idei i stylu na scenę. Atakowano go z furią, zaciekle, bezpardonowo, oskarżano o to, że &lt;q&gt;&#132;przez perwersyjne doktryny i środki, które Pan tylko potrafi stosować, zniszczył sztukę dramatyczną i zrujnował francuski teatr"&lt;/&gt;. Wymagano od niego rzeczy niemożliwych. Krytycy o postawach zachowawczych żądali
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego