Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
umieszczając w głosie najwyższym (s. 1, prz. 7). W Christe pojawia się jedynie
chorałowy motyw
inicjalny w imitacji 3-głosowej, w interwale unisonu (s. 2). Chorałowa zaś fraza
3 Kyrie (powtórzona dwukrotnie) jest wykorzystana analogicznie do frazy 1 Kyrie
(s. 4-5). Materiał dźwiękowy frazy 3 Kyrie jest ponadto użyty nieoczekiwanie
i niezwykle w Credo wraz ze strukturą tekstu [descendit de]coelis. Et incarnatus
est (s. 15, prz. 8). Oddziałuje tu omówiona uprzednio kategoria korespondencji,
w korelacji z sugerowaną przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw
gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia
za sprawą Ducha Św.
Gieburowski
umieszczając w głosie najwyższym (s. 1, prz. 7). W Christe pojawia się jedynie <br>chorałowy motyw <br>inicjalny w imitacji 3-głosowej, w interwale unisonu (s. 2). Chorałowa zaś fraza <br>3 Kyrie (powtórzona dwukrotnie) jest wykorzystana analogicznie do frazy 1 Kyrie <br>(s. 4-5). Materiał dźwiękowy frazy 3 Kyrie jest ponadto użyty nieoczekiwanie <br>i niezwykle w Credo wraz ze strukturą tekstu [descendit de]coelis. Et incarnatus <br>est (s. 15, prz. 8). Oddziałuje tu omówiona uprzednio kategoria korespondencji, <br>w korelacji z sugerowaną przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw <br>gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia <br>za sprawą Ducha Św.<br> Gieburowski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego