Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
alternatywa władzy i miłości, czy tylko wielkoduszność króla i ofiara królowej składają się na tę opowieść o miłości "najwierniejszej i najnieszczęśliwszej"?
Najbardziej dworską i najbardziej polityczną tragedią Racine'a jest Brytannik. Bohaterką jest tu właściwie - tak się przynajmniej może wydawać - Agryppina, a rozgrywka o władzę między matką a synem jest równorzędnym nieomal wątkiem tragedii. Nie, nie jest tak. Pomimo wszystko Junia i miłość Nerona, i jego zazdrość o Brytannika nie mogą ustąpić dworskiej rozgrywce między cesarzem i cesarzową - matką.
Albowiem ani religia ani władza nie są porządkiem, który stworzył tragedię Racine'a. Ani cnota, ani pycha nie są szansą, którą ofiaruje on swoim
alternatywa władzy i miłości, czy tylko wielkoduszność króla i ofiara królowej składają się na tę opowieść o miłości "najwierniejszej i najnieszczęśliwszej"?<br>Najbardziej dworską i najbardziej polityczną tragedią Racine'a jest &lt;name type="tit"&gt;Brytannik&lt;/&gt;. Bohaterką jest tu właściwie - tak się przynajmniej może wydawać - Agryppina, a rozgrywka o władzę między matką a synem jest równorzędnym nieomal wątkiem tragedii. Nie, nie jest tak. Pomimo wszystko Junia i miłość Nerona, i jego zazdrość o Brytannika nie mogą ustąpić dworskiej rozgrywce między cesarzem i cesarzową - matką.<br>Albowiem ani religia ani władza nie są porządkiem, który stworzył tragedię Racine'a. Ani cnota, ani pycha nie są szansą, którą ofiaruje on swoim
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego