Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 28.01
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2002
później niż rówieśnicy zaczyna wymawiać pierwsze dźwięki lub zniekształca je. Logopedzi odradzają też zwracanie się do dziecka zbyt pieszczotliwie, przekręcając wyrazy, bo można w ten sposób utrwalić nieprawidłowe wzorce językowe i znacznie przedłużyć okres zmiękczania głosek. Gdy maluch wypowiada pierwsze słowa, a potem zdania, uważnie go słuchajmy. Im wcześniej wyłapiemy nieprawidłowości, tym krócej będzie trzeba pracować nad ich wykorzenieniem. - Do najczęstszych wad mowy u dzieci należy dyslalia. Polega ona na złym artykułowaniu dźwięków. Dziecko albo pomija jakąś głoskę, albo ją deformuje - mówi Agata Zakrocka. - Na przykład, zamiast prawidłowo wymawiać "r", wymawia "r" krtaniowe, nazywane francuskim. U trzy- czy czterolatka jest to
później niż rówieśnicy zaczyna wymawiać pierwsze dźwięki lub zniekształca je. Logopedzi odradzają też zwracanie się do dziecka zbyt pieszczotliwie, przekręcając wyrazy, bo można w ten sposób utrwalić nieprawidłowe wzorce językowe i znacznie przedłużyć okres zmiękczania głosek. Gdy maluch wypowiada pierwsze słowa, a potem zdania, uważnie go słuchajmy. Im wcześniej wyłapiemy nieprawidłowości, tym krócej będzie trzeba pracować nad ich wykorzenieniem. - Do najczęstszych wad mowy u dzieci należy dyslalia. Polega ona na złym artykułowaniu dźwięków. Dziecko albo pomija jakąś głoskę, albo ją deformuje - mówi Agata Zakrocka. - Na przykład, zamiast prawidłowo wymawiać "r", wymawia "r" krtaniowe, nazywane francuskim. U trzy- czy czterolatka jest to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego