Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
łączyć - właśnie dlatego, że nie może
nastąpić połączenie, mówimy o sprzeczności. Jeśli tylko istnieje najmniejszy
nawet punkt styczności, nie może być mowy o sprzeczności".
W sądzie paradoksowym [określenia paradoksowy używam za Tadeuszem
Płużańskim - A. K.] ma miejsce tożsamość pary przeciwieństw
(A = nie-A), co oznacza, iż nie jest zachowana zasada niesprzeczności,
wyznaczająca granice myślenia logiki klasycznej. Z punktu widzenia zdroworozsądkowej logiki klasycznej paradoks jest traktowany jako absurd.
Uważam, że prawdziwy paradoks jest sądem sprzecznym jednowymiarowym.
Można bowiem wyróżnić dwa rodzaje sądów sprzecznych: sądy
sprzeczne dwuwymiarowe i sądy sprzeczne jednowymiarowe. Sądy sprzeczne
dwuwymiarowe to takie sądy, w których każdy ze sprzecznych elementów
łączyć - właśnie dlatego, że nie może <br>nastąpić połączenie, mówimy o sprzeczności. Jeśli tylko istnieje najmniejszy <br>nawet punkt styczności, nie może być mowy o sprzeczności".&lt;/&gt; <br>W sądzie paradoksowym [określenia paradoksowy używam za Tadeuszem <br>Płużańskim - A. K.] ma miejsce tożsamość pary przeciwieństw <br>(A = nie-A), co oznacza, iż nie jest zachowana zasada niesprzeczności, <br>wyznaczająca granice myślenia logiki klasycznej. Z punktu widzenia zdroworozsądkowej logiki klasycznej paradoks jest traktowany jako absurd. <br>Uważam, że prawdziwy paradoks jest sądem sprzecznym jednowymiarowym. <br>Można bowiem wyróżnić dwa rodzaje sądów sprzecznych: sądy <br>sprzeczne dwuwymiarowe i sądy sprzeczne jednowymiarowe. Sądy sprzeczne <br>dwuwymiarowe to takie sądy, w których każdy ze sprzecznych elementów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego