Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
obaj pojmują optymalność tak samo, np. obaj uważają za najlepszy taki sposób postępowania, który maksymalizuje sumę przeciętnych użyteczności, albo ich kres dolny, albo jakąś jeszcze inną wielkość. Otóż o ile drugie założenie (zgodność pojęć optymalności) można by przyjąć, o tyle pierwsze (zgodność macierzy użyteczności) jest nie do przyjęcia, ponieważ ograniczałoby niezmiernie drastycznie klasę problemów praktycznego decydowania.
By zilustrować powyższą tezę, rozpatrzmy schematycznie prosty przykład. Przypuśćmy, że konsekwencje działań Praktyka zależą od tego, czy w pewnej licznej zbiorowości frakcja p elementów posiadających cechę A wynosi 40% (s) , czy też 60% (s) .
Niech odpowiednie użyteczności wyrażają się następującymi liczbami:. Przyjmijmy, że zarówno Praktyk
obaj pojmują optymalność tak samo, np. obaj uważają za najlepszy taki sposób postępowania, który maksymalizuje sumę przeciętnych użyteczności, albo ich kres dolny, albo jakąś jeszcze inną wielkość. Otóż o ile drugie założenie (zgodność pojęć optymalności) można by przyjąć, o tyle pierwsze (zgodność macierzy użyteczności) jest nie do przyjęcia, ponieważ ograniczałoby niezmiernie drastycznie klasę problemów praktycznego decydowania.<br> By zilustrować powyższą tezę, rozpatrzmy schematycznie prosty przykład. Przypuśćmy, że konsekwencje działań Praktyka zależą od tego, czy w pewnej licznej zbiorowości frakcja p elementów posiadających cechę A wynosi 40% (s) , czy też 60% (s) .<br> Niech odpowiednie użyteczności wyrażają się następującymi liczbami:&lt;gap&gt;. Przyjmijmy, że zarówno Praktyk
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego