Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 10.31
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
uwzględniając oczywiście miejsca tradycyjnego pochówku.
- To ma być miasto zmarłych z uporządkowanymi ulicami i centralnym placem - mówi Piotr Szaroszyk. Salę ceremonialną w domu pogrzebowym zdobią złote obłoki autorstwa Marzanny Wróblewskiej. Zupełnie inny, choć nie mniej frapujący, jest dom pogrzebowy "Brama do Miasta Zmarłych", zaprojektowany przez zespół Romualda Loeglera. Projekt ten nominowany był przez międzynarodowe jury do Nagrody im. Miesa van der Rohe dla Architektury Europejskiej 1998 r. Główne wejście w "Bramie do Miasta Zmarłych" jest metafizycznym przejściem do krawędzi, czyli do miejsca, którego żywi nie mogą przekroczyć. - To bardzo frapujący temat dla architekta, niosący ze sobą spory ładunek emocjonalny - chyba trudniejszy
uwzględniając oczywiście miejsca tradycyjnego pochówku.<br>- To ma być miasto zmarłych z uporządkowanymi ulicami i centralnym placem - mówi Piotr Szaroszyk. Salę ceremonialną w domu pogrzebowym zdobią złote obłoki autorstwa Marzanny Wróblewskiej. Zupełnie inny, choć nie mniej frapujący, jest dom pogrzebowy "Brama do Miasta Zmarłych", zaprojektowany przez zespół Romualda Loeglera. Projekt ten nominowany był przez międzynarodowe jury do Nagrody im. Miesa van der Rohe dla Architektury Europejskiej 1998 r. Główne wejście w "Bramie do Miasta Zmarłych" jest metafizycznym przejściem do krawędzi, czyli do miejsca, którego żywi nie mogą przekroczyć. - To bardzo frapujący temat dla architekta, niosący ze sobą spory ładunek emocjonalny - chyba trudniejszy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego