Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
twórczości. Bezużyteczne wydłużenie czasu; czasu, który nie jest nasycony, nie jest ukierunkowany. Odległość od chwili do chwili - coraz dłuższa. Ciężar życia. Twórczość nie jest tu możliwa, bohater nie może nic napisać, bo nie ma w nim energii życia. Życie jest tu daremne. Rozpadające się, ale w tym pozornym braku troski o czas teatralny, o tzw. - tradycyjnie rozumiane - "tempo" mieści się magia tego spektaklu i jego groźne napięcia. Są tylko zastygłe w martwocie i bezużytecznym trwaniu - chwile i fałszywe epifanie...

III
Całkowitym zaprzeczeniem takiego ukształtowania tempa i rytmu spektaklu jest Noc listopadowa Andrzeja Wajdy.
Jest w Nocy listopadowej Wajdy scena wielkiego patriotycznego uniesienia
twórczości. Bezużyteczne wydłużenie czasu; czasu, który nie jest nasycony, nie jest ukierunkowany. Odległość od chwili do chwili - coraz dłuższa. Ciężar życia. Twórczość nie jest tu możliwa, bohater nie może nic napisać, bo nie ma w nim energii życia. Życie jest tu daremne. Rozpadające się, ale w tym pozornym braku troski o czas teatralny, o tzw. - tradycyjnie rozumiane - "tempo" mieści się magia tego spektaklu i jego groźne napięcia. Są tylko zastygłe w martwocie i bezużytecznym trwaniu - chwile i fałszywe epifanie...<br><br>III <br>Całkowitym zaprzeczeniem takiego ukształtowania tempa i rytmu spektaklu jest Noc listopadowa Andrzeja Wajdy.<br>Jest w Nocy listopadowej Wajdy scena wielkiego patriotycznego uniesienia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego