Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 06/07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Wówczas ocena będzie mieć odniesienie do konkretnych, wymiernych wskaźników. Wtedy zmniejsza się obszar ewentualnej kontestacji.

Kryteria muszą być jednak jasno sprecyzowane.
Tak. Nie można powiedzieć, że sprzedaż ma wzrosnąć. Tak wyrażone oczekiwania wprowadzają tylko dezinformację. Pracownik nie wie, jaka ilość sprzedanego towaru oznacza wzrost. Dlatego trzeba sprecyzować: sprzedaż ma wzrosnąć o tyle a tyle. Wtedy będzie plus. Ale w taki sposób można zmierzyć np. wielkość sprzedaży, ilość przepracowanego czasu, spóźnienia. Trudniej - jakość pracy, poziom kompetencji, jakość obsługi klienta, poziom kultury. Tu też można próbować obiektywizować, ale raczej bez sukcesu.

Czy pracodawca powinien ujawniać ocenę pracownikowi? Czy raczej "pod ławką" zapisywać wpadki i
Wówczas ocena będzie mieć odniesienie do konkretnych, wymiernych wskaźników. Wtedy zmniejsza się obszar ewentualnej kontestacji.<br><br>Kryteria muszą być jednak jasno sprecyzowane.<br>Tak. Nie można powiedzieć, że sprzedaż ma wzrosnąć. Tak wyrażone oczekiwania wprowadzają tylko dezinformację. Pracownik nie wie, jaka ilość sprzedanego towaru oznacza wzrost. Dlatego trzeba sprecyzować: sprzedaż ma wzrosnąć o tyle a tyle. Wtedy będzie plus. Ale w taki sposób można zmierzyć np. wielkość sprzedaży, ilość przepracowanego czasu, spóźnienia. Trudniej - jakość pracy, poziom kompetencji, jakość obsługi klienta, poziom kultury. Tu też można próbować obiektywizować, ale raczej bez sukcesu.<br><br>Czy pracodawca powinien ujawniać ocenę pracownikowi? Czy raczej "pod ławką" zapisywać wpadki i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego