Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
się uwagę głównie na wpisaną weń wizję świata, człowieka, historii, na związki między realnością a fantastyką - a wtedy spierano się o zakres modyfikacji, o kształt gatunku, o to, jak dzieło będzie odbierał widz w teatrze.
Trzeba pamiętać, że początkowo dyskutowano o gatunku jeszcze nie istniejącym. Dramaty romantyczne zaczęły się pojawiać o wiele później. Nie były "romantyczne" pierwsze dzieła sceniczne jenajczyków - tragedia Jon (1802) Augusta Wilhelma Schlegla ani Alarcos (1802) Fryderyka Schlegla; wyraźnie nieudane, nie stanowiły przełomu w tradycyjnej poetyce gatunku. Nie był przełomem także Remorse (1813) Coleridge'a, dramat świetnie przyjęty przez krytyków. Punktem wyjścia dla uwag o dramacie były zatem uznane przez
się uwagę głównie na wpisaną weń wizję świata, człowieka, historii, na związki między realnością a fantastyką - a wtedy spierano się o zakres modyfikacji, o kształt gatunku, o to, jak dzieło będzie odbierał widz w teatrze.<br>Trzeba pamiętać, że początkowo dyskutowano o gatunku jeszcze nie istniejącym. Dramaty romantyczne zaczęły się pojawiać o wiele później. Nie były "romantyczne" pierwsze dzieła sceniczne jenajczyków - tragedia Jon (1802) Augusta Wilhelma Schlegla ani Alarcos (1802) Fryderyka Schlegla; wyraźnie nieudane, nie stanowiły przełomu w tradycyjnej poetyce gatunku. Nie był przełomem także Remorse (1813) Coleridge'a, dramat świetnie przyjęty przez krytyków. Punktem wyjścia dla uwag o dramacie były zatem uznane przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego