Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
poety nie są tożsame pod względem rytmicznym.

Poświęcone rytmowi prace Meschonnica pokazują rzecz bardzo istotną - rytm nie wiąże się jedynie z estetyką harmonii, wiąże się też z estetyką arytmii, dysharmonii, czego dowodzi współczesne pisarstwo i sztuka (taniec, malarstwo, muzyka, film).
Proponowana przez Meschonnica krytyka rytmu w gruncie rzeczy niczego nie obala, a jedynie weryfikuje dotychczasowe stanowiska teoretyczne dotyczące rytmu, otwiera nowe możliwości poszukiwania sposobów, w jakie teksty znaczą. . Metodologiczną skuteczność teorii Meschonnica potwierdzają np. analiza prozy Claude Simona sporządzona przez Patrica Sautera czy obszerna praca Rytm i sens. O procesach rytmicznych w poezji współczesnej, której autorem jest Loucie Bourassa.


maria kalinowska
poety nie są tożsame pod względem rytmicznym.<br><br>Poświęcone rytmowi prace Meschonnica pokazują rzecz bardzo istotną - rytm nie wiąże się jedynie z estetyką harmonii, wiąże się też z estetyką arytmii, dysharmonii, czego dowodzi współczesne pisarstwo i sztuka (taniec, malarstwo, muzyka, film).<br>Proponowana przez Meschonnica krytyka rytmu w gruncie rzeczy niczego nie obala, a jedynie weryfikuje dotychczasowe stanowiska teoretyczne dotyczące rytmu, otwiera nowe możliwości poszukiwania sposobów, w jakie teksty znaczą. &lt;gap&gt;. Metodologiczną skuteczność teorii Meschonnica potwierdzają np. analiza prozy Claude Simona sporządzona przez Patrica Sautera czy obszerna praca Rytm i sens. O procesach rytmicznych w poezji współczesnej, której autorem jest Loucie Bourassa.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div sex="f" type="mon"&gt;<br>maria kalinowska
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego