Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Znak
Nr: 11
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1982
dziś powiedzielibyśmy konferencje), intonował pieśni, prowadził modlitwy. Ci przewodnicy byli nieraz także prześladowani przez władze carskie, które nawet domagały się od paulinów ich nazwisk. Oczywiście ci sabotowali te żądania.
Warszawska pielgrzymka, jako przychodząca ze stolicy Polski, miała również patriotyczne znaczenie. Była witana uroczyście, inne pielgrzymki wychodziły jej na spotkanie. Nieraz obdarowywano się wzajemnie. I tak np. w 1908 roku, na 50-lecie pielgrzymki poznańskiej, otrzymała ona kielich od warszawskiej.
Czy opis Reymonta z 1894 r. można uważać za typowy ówczesnych pielgrzymek, czy też raczej odzwierciedla specyfikę grupy praskiej?
Wydaje mi się, że zawiera on sporo elementów wspólnych dla wszystkich pielgrzymek. Warszawska
dziś powiedzielibyśmy konferencje), intonował pieśni, prowadził modlitwy. Ci przewodnicy byli nieraz także prześladowani przez władze carskie, które nawet domagały się od paulinów ich nazwisk. Oczywiście ci sabotowali te żądania.<br>Warszawska pielgrzymka, jako przychodząca ze stolicy Polski, miała również patriotyczne znaczenie. Była witana uroczyście, inne pielgrzymki wychodziły jej na spotkanie. Nieraz obdarowywano się wzajemnie. I tak np. w 1908 roku, na 50-lecie pielgrzymki poznańskiej, otrzymała ona kielich od warszawskiej.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;Czy opis Reymonta z 1894 r. można uważać za typowy ówczesnych pielgrzymek, czy też raczej odzwierciedla specyfikę grupy praskiej?&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;Wydaje mi się, że zawiera on sporo elementów wspólnych dla wszystkich pielgrzymek. Warszawska
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego