Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
w stylu rosyjskim, a ostatecznie godziła się kompromisowo na przedziwny kapelusz "z chińszczyzny", przybrany długim piórem. (W tejże rosyjskiej czapie grała rolę Tysbe w dramacie Angelo Wiktora Hugo). Trudniej jeszcze było dostosować kostium aktorki do roli społecznej postaci - na przykład w sztuce Hugo Król się bawi panna Anais, grająca córkę oberżysty, nie zgodziła się założyć odpowiedniego do tej roli stroju, grała w sukni konwencjonalnej i eleganckiej, co zniweczyło wizualny efekt kontrastu między królem a uwodzoną dziewczyną.
Teatr romantyczny wymagał aktorów o szczególnych predyspozycjach, a także szczególnego typu inscenizacji. Z tych przyczyn romantycy dążyli do opanowania na stałe chociaż jednego teatru, podporządkowania
w stylu rosyjskim, a ostatecznie godziła się kompromisowo na przedziwny kapelusz "z chińszczyzny", przybrany długim piórem. (W tejże rosyjskiej czapie grała rolę Tysbe w dramacie Angelo Wiktora Hugo). Trudniej jeszcze było dostosować kostium aktorki do roli społecznej postaci - na przykład w sztuce Hugo Król się bawi panna Anais, grająca córkę oberżysty, nie zgodziła się założyć odpowiedniego do tej roli stroju, grała w sukni konwencjonalnej i eleganckiej, co zniweczyło wizualny efekt kontrastu między królem a uwodzoną dziewczyną.<br>Teatr romantyczny wymagał aktorów o szczególnych predyspozycjach, a także szczególnego typu inscenizacji. Z tych przyczyn romantycy dążyli do opanowania na stałe chociaż jednego teatru, podporządkowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego