Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
semantycznym. Efekt ten jest wykorzystywany w tworzeniu znaków firmowych, skoncentrowaniu istotnych treści przekazu, tworzeniu związków skojarzeniowych. W filmie reklamowym łączone są często trzy kody. Określona cecha produktu oznaczana jest w słownej
wypowiedzi, prezentowana w realnym obrazie i opisywana typograficznie. Reguła kontrastu polega na tworzeniu związków sprzeczności między cechami opisującymi dany obiekt. Na poziomie znaczenia tworzy konflikt informacyjny. Na poziomie niesemantycznym opiera się na prototypowych lub wyuczonych stosunkach wielkości. Przyspiesza tworzenie się związków między cechami obiektów oraz intensyfikuje procesy interpretacji. Technika ta jest szczególnie efektywna, gdy budowana jest na wszystkich poziomach odbioru informacji: fizycznym, przestrzennym, semantycznym oraz odnoszącym się do tożsamości odbiorcy
semantycznym. Efekt ten jest wykorzystywany w tworzeniu znaków firmowych, skoncentrowaniu istotnych treści przekazu, tworzeniu związków skojarzeniowych. W filmie reklamowym łączone są często trzy kody. Określona cecha produktu oznaczana jest w słownej <br>wypowiedzi, prezentowana w realnym obrazie i opisywana typograficznie. Reguła kontrastu polega na tworzeniu związków sprzeczności między cechami opisującymi dany obiekt. Na poziomie znaczenia tworzy konflikt informacyjny. Na poziomie niesemantycznym opiera się na prototypowych lub wyuczonych stosunkach wielkości. Przyspiesza tworzenie się związków między cechami obiektów oraz intensyfikuje procesy interpretacji. Technika ta jest szczególnie efektywna, gdy budowana jest na wszystkich poziomach odbioru informacji: fizycznym, przestrzennym, semantycznym oraz odnoszącym się do tożsamości odbiorcy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego