Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
sens tej metaforze, która nie ma jednego
konwencjonalnego znaczenia. Gdy porównujemy kogoś do ślimaka, używamy
metafory zamkniętej, gdyż odwołujemy się do konwencjonalnego znaczenia
tego porównania, przywołując znaczenie powolności. Nie wybieramy dowolnie
znaczenia tej metafory-nie oczekujemy przecież, że nasz rozmówca uzna, że
ktoś porównany do ślimaka ma skorupkę lub jest obojnakiem - chyba że
czynimy to świadomie, w celu wywołania efektu humorystycznego.

Mogłoby się wydawać, że każda dowolna interpretacja metafory otwartej jest
tak samo prawdziwa, ale tak nie jest, ponieważ według Nishidy Kitaro kluczem do
jej zrozumienia pozostaje zawsze logika 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'.
3.4. KLASYFIKACJA KOANÓW
O tym, że koany mają
sens tej metaforze, która nie ma jednego <br>konwencjonalnego znaczenia. Gdy porównujemy kogoś do ślimaka, używamy <br>metafory zamkniętej, gdyż odwołujemy się do konwencjonalnego znaczenia <br>tego porównania, przywołując znaczenie powolności. Nie wybieramy dowolnie <br>znaczenia tej metafory-nie oczekujemy przecież, że nasz rozmówca uzna, że <br>ktoś porównany do ślimaka ma skorupkę lub jest obojnakiem - chyba że <br>czynimy to świadomie, w celu wywołania efektu humorystycznego. <br>&lt;page nr=182&gt;<br>Mogłoby się wydawać, że każda dowolna interpretacja metafory otwartej jest <br>tak samo prawdziwa, ale tak nie jest, ponieważ według Nishidy Kitaro kluczem do <br>jej zrozumienia pozostaje zawsze logika 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. <br>&lt;tit&gt;3.4. KLASYFIKACJA KOANÓW&lt;/&gt; <br>O tym, że koany mają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego