Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
systemu pracy bezusterkowej, nowej kulturze przedsiębiorstwa oraz pojmowaniu jakości jako zgodności z wymogami. Założenia koncepcji są zawarte w czterech następujących zasadach (absolutach):
1) jakość jest rozumiana jako spełnienie przez produkt określonych wymagań, w tym głównie wymagań nabywców,
2) pierwszorzędne jest znaczenie profilaktyki w osiąganiu jakości, a nie procesów kontroli i oceny,
3) standardem jakości oraz wzorcem działań powinno być "zero błędów",
4) jakość należy mierzyć i oceniać wielkością kosztów braku zgodności ze specyfikacją wymagań.
Crosby podkreśla, że tworzenie jakości produktu to nie jedna czy wiele akcji, lecz ciągły proces wymagający nowej kultury, opartej na rzetelności, profesjonalizmie, współpracy i etyce wszystkich pracowników
systemu pracy bezusterkowej, nowej kulturze przedsiębiorstwa oraz pojmowaniu jakości jako zgodności z wymogami. Założenia koncepcji są zawarte w czterech następujących zasadach (absolutach):<br>1) jakość jest rozumiana jako spełnienie przez produkt określonych wymagań, w tym głównie wymagań nabywców,<br>2) pierwszorzędne jest znaczenie profilaktyki w osiąganiu jakości, a nie procesów kontroli i oceny,<br>3) standardem jakości oraz wzorcem działań powinno być "zero błędów",<br>4) jakość należy mierzyć i oceniać wielkością kosztów braku zgodności ze specyfikacją wymagań.<br>Crosby podkreśla, że tworzenie jakości produktu to nie jedna czy wiele akcji, lecz ciągły proces wymagający nowej kultury, opartej na rzetelności, profesjonalizmie, współpracy i etyce wszystkich pracowników
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego