Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
Droga druga (2) ukazuje, że odbiorca wykazał się zbyt małą aktywnością. Także w tym przypadku nie doszło do przeżycia estetycznego.
Droga trzecia (3) przedstawia, że aktywność odbiorcy była tak duża, że nastąpiła dynamizacja struktury rudymentarnej danego dzieła sztuki. Dzieło zostało odebrane i zostanie prawdopodobnie odczytane zgodnie z oczekiwaniami artysty. Można oczekiwać (punkt L) fascynacji i przeżycia estetycznego. Można liczyć na konkretyzację i interpretację, a potem na stopniowe zmniejszanie się aktywności odbiorcy.
Droga czwarta (4) obrazuje sytuację, w której po dynamizacji dzieła sztuki, gdy odbiorca ma do dyspozycji strukturę zaktualizowaną, dzieło okazuje się dla niego wyczerpane. Spada wtedy aktywność odbiorcy. Dzieło nie
Droga druga (2) ukazuje, że odbiorca wykazał się zbyt małą aktywnością. Także w tym przypadku nie doszło do przeżycia estetycznego.<br>Droga trzecia (3) przedstawia, że aktywność odbiorcy była tak duża, że nastąpiła dynamizacja struktury rudymentarnej danego dzieła sztuki. Dzieło zostało odebrane i zostanie prawdopodobnie odczytane zgodnie z oczekiwaniami artysty. Można oczekiwać (punkt L) fascynacji i przeżycia estetycznego. Można liczyć na konkretyzację i interpretację, a potem na stopniowe zmniejszanie się aktywności odbiorcy.<br>Droga czwarta (4) obrazuje sytuację, w której po dynamizacji dzieła sztuki, gdy odbiorca ma do dyspozycji strukturę zaktualizowaną, dzieło okazuje się dla niego wyczerpane. Spada wtedy aktywność odbiorcy. Dzieło nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego