Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
organizacje zajmujące się takimi analizami rynkowymi.
Ogółem w krajach Unii Europejskiej działa ponad 1,5 tys. przedsiębiorstw zajmujących się badaniami marketingowymi i konsultingowymi.
Istotnym problemem metodycznym, pojawiającym się w trakcie analiz marketingowych, zwłaszcza badań pierwotnych, realizowanych w różnych krajach, jest zapewnienie porównywalności ich wyników. Chodzi tu nie tylko o tak oczywistą sprawę, jak język, w jakim są wyrażone pytania w kwestionariuszach ankietowych, ale także o uwzględnienie czynników społecznych i kulturowych. Pytanie możliwe do zaakceptowania w jednym kraju może być nie do przyjęcia w innym. Aby uniknąć ewentualnych nieporozumień i zapewnić maksymalnie dużą porównywalność wyników, przedsiębiorstwa transnarodowe opracowują różnego rodzaju zbiory jednolitych
organizacje zajmujące się takimi analizami rynkowymi.<br>Ogółem w krajach Unii Europejskiej działa ponad 1,5 tys. przedsiębiorstw zajmujących się badaniami marketingowymi i konsultingowymi.<br>Istotnym problemem metodycznym, pojawiającym się w trakcie analiz marketingowych, zwłaszcza badań pierwotnych, realizowanych w różnych krajach, jest zapewnienie porównywalności ich wyników. Chodzi tu nie tylko o tak oczywistą sprawę, jak język, w jakim są wyrażone pytania w kwestionariuszach ankietowych, ale także o uwzględnienie czynników społecznych i kulturowych. Pytanie możliwe do zaakceptowania w jednym kraju może być nie do przyjęcia w innym. Aby uniknąć ewentualnych nieporozumień i zapewnić maksymalnie dużą porównywalność wyników, przedsiębiorstwa transnarodowe opracowują różnego rodzaju zbiory jednolitych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego