Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
wyidealizowanych (m.in. przez literaturę) wzorców.

Rozdział 8 BYWANIE W TEATRZE A DRAMATOPISARSTWO

Twórczość Wiktora Hugo, Beatrix Cenci Słowackiego, Konfederaci barscy Mickiewicza - te dzieła pokazywały, jak wpływa na kształt powstającego dramatu założony z góry zamiar wprowadzenia go do teatru. Nie mniej przecież interesujące jest pytanie odwrotne: jak bywanie w teatrze odbijało się w powstających wtedy dramatach, jakie "teatralne" innowacje poeci wprowadzali do tekstów, jak wzbogacali wizję sceniczną - w dziełach, które były pisane nie dla teatru, a w każdym razie w najbliższej przyszłości nie teatr miał być ich przeznaczeniem. Na problem "myślenia teatrem" zwracała wielekroć uwagę Irena Sławińska. Jej znakomite studia prowadzą przede
wyidealizowanych (m.in. przez literaturę) wzorców.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 8 BYWANIE W TEATRZE A DRAMATOPISARSTWO&lt;/&gt;<br><br>Twórczość Wiktora Hugo, Beatrix Cenci Słowackiego, Konfederaci barscy Mickiewicza - te dzieła pokazywały, jak wpływa na kształt powstającego dramatu założony z góry zamiar wprowadzenia go do teatru. Nie mniej przecież interesujące jest pytanie odwrotne: jak bywanie w teatrze odbijało się w powstających wtedy dramatach, jakie "teatralne" innowacje poeci wprowadzali do tekstów, jak wzbogacali wizję sceniczną - w dziełach, które były pisane nie dla teatru, a w każdym razie w najbliższej przyszłości nie teatr miał być ich przeznaczeniem. Na problem "myślenia teatrem" zwracała wielekroć uwagę Irena Sławińska. Jej znakomite studia prowadzą przede
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego