Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
Dla analizy oddziaływania środków masowych ważniejszym elementem ekspozycji niż sam czas korzystania, jest częstość korzystania z poszczególnych typów przekazów. Na tej podstawie łatwiej można oszacować siłę związku odbiorcy z przekazami, a następnie szanse ich wpływu.



Korzystanie ze środków masowych może być również rozpatrywane w kategoriach typu ról społecznych jakie przybiera odbiorca. Wyrażanie opinii (rola przywódcy opinii) oraz poszukiwanie informacji (rola pytającego) są uwzględniane najczęściej. Szczegółowe studia wskazują na istnienie znacznego zróżnicowania ról tak społecznych, jak "komunikacyjnych" (tzn. w samym procesie komunikowania).
Trzecią płaszczyznę rozważania wykorzystania środków masowych tworzą motywacje odbiorców co do wyboru tak samego środka przekazu, jak i określonych treści
Dla analizy oddziaływania środków masowych ważniejszym elementem ekspozycji niż sam czas korzystania, jest częstość korzystania z poszczególnych typów przekazów. Na tej podstawie łatwiej można oszacować siłę związku odbiorcy z przekazami, a następnie szanse ich wpływu.<br><br>&lt;gap&gt;<br><br>Korzystanie ze środków masowych może być również rozpatrywane w kategoriach typu ról społecznych jakie przybiera odbiorca. Wyrażanie opinii (rola przywódcy opinii) oraz poszukiwanie informacji (rola pytającego) są uwzględniane najczęściej. Szczegółowe studia wskazują na istnienie znacznego zróżnicowania ról tak społecznych, jak "komunikacyjnych" (tzn. w samym procesie komunikowania).<br>Trzecią płaszczyznę rozważania wykorzystania środków masowych tworzą motywacje odbiorców co do wyboru tak samego środka przekazu, jak i określonych treści
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego