Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
aktach o charakterze ekspresyjnym lub domyślna na podstawie poprzednich aktów mowy. Jest on spełniony, gdy treść sądu jest zrozumiała dla odbiorcy. Warunek podstawowy jest spełniony, gdy intencja nadawcy jest właściwie zrozumiana przez odbiorcę oraz określa treść tej intencji.
Akty komunikacyjne tworząc dyskurs, umożliwiają efektywną komunikację przy przestrzeganiu przez nadawcę i odbiorcę dwóch nadrzędnych zasad: zasady rzeczywistości oraz zasady kooperacji.
Zasada rzeczywistości odnosi się do interpretacji przekazów przez odbiorcę, jako sądów odnoszących się do możliwych światów i zawierających określony sens. Jej stosowanie jest szczególnie istotne w sytuacji, gdy motywacja odbiorcy komunikatu nie jest wystarczająco silna. Pozwala ona na rozwiązywanie dwuznaczności oraz szukanie
aktach o charakterze ekspresyjnym lub domyślna na podstawie poprzednich aktów mowy. Jest on spełniony, gdy treść sądu jest zrozumiała dla odbiorcy. Warunek podstawowy jest spełniony, gdy intencja nadawcy jest właściwie zrozumiana przez odbiorcę oraz określa treść tej intencji. <br>Akty komunikacyjne tworząc dyskurs, umożliwiają efektywną komunikację przy przestrzeganiu przez nadawcę i odbiorcę dwóch nadrzędnych zasad: zasady rzeczywistości oraz zasady kooperacji. <br>Zasada rzeczywistości odnosi się do interpretacji przekazów przez odbiorcę, jako sądów odnoszących się do możliwych światów i zawierających określony sens. Jej stosowanie jest szczególnie istotne w sytuacji, gdy motywacja odbiorcy komunikatu nie jest wystarczająco silna. Pozwala ona na rozwiązywanie dwuznaczności oraz szukanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego