Typ tekstu: Książka
Autor: Miłosz Czesław
Tytuł: Legendy nowoczesności
Rok: 1944
cudzego życia, realizuje fantastyczny pomysł przekrajania kamienic, żeby zobaczyć, co jest w środku, jest czapką-niewidką, przy jej pomocy widzowi wolno iść śladem detektywa do spelunek portowych, wznosić się z lotnikiem w powietrze, uczestniczyć w zbrodni. Kiedy zapalą się światła, w jego wyobraźni odbywa się dalszy ciąg: wędruje z Chaplinem odchodzącym w głąb ekranu pustą szosą, już obmyśla jego dalsze wcielenia albo umieszcza na Broadwayu nigdy nie widziany romans, zlepiony ze strzępów własnych i cudzych romansów.
Jest głęboki związek między filmem i mitem miasta-potwora, miasta-Lewiatana. Film, odpowiadając potrzebie, którą można określić jako wzrokową eksploatację rzeczywistości, bierze na siebie misję
cudzego życia, realizuje fantastyczny pomysł przekrajania kamienic, żeby zobaczyć, co jest w środku, jest czapką-niewidką, przy jej pomocy widzowi wolno iść śladem detektywa do spelunek portowych, wznosić się z lotnikiem w powietrze, uczestniczyć w zbrodni. Kiedy zapalą się światła, w jego wyobraźni odbywa się dalszy ciąg: wędruje z Chaplinem odchodzącym w głąb ekranu pustą szosą, już obmyśla jego dalsze wcielenia albo umieszcza na Broadwayu nigdy nie widziany romans, zlepiony ze strzępów własnych i cudzych romansów.<br> Jest głęboki związek między filmem i mitem miasta-potwora, miasta-Lewiatana. Film, odpowiadając potrzebie, którą można określić jako wzrokową eksploatację rzeczywistości, bierze na siebie misję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego