Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
jego czytania. Łatwe do określenia przez odbiorcę części tekstu zwiększają też szanse na zapoznanie się z argumentami zawartymi w początkowej i końcowej jego części, dzięki czytaniu w sposób nawykowy. Jeśli znajdzie się w nich coś interesującego - odbiór stanie się w pełni refleksyjny. Jasny podział struktury pozwala też odbiorcy na łatwe odszukanie informacji, które uzna za subiektywnie ważne.
Akcentowanie ważnych fragmentów i zróżnicowanie rytmu. Konieczność ułatwienia percepcji ważnych fragmentów tekstu podyktowane jest prawidłowościami mechanizmów pamięci. Ciągi informacji, złożone z elementów o jednakowej ważności oraz dużym stopniu podobieństwa, powodują trudności w identyfikowaniu zarówno samych elementów, jak i relacji między nimi. Efekt ten pogłębia
jego czytania. Łatwe do określenia przez odbiorcę części tekstu zwiększają też szanse na zapoznanie się z argumentami zawartymi w początkowej i końcowej jego części, dzięki czytaniu w sposób nawykowy. Jeśli znajdzie się w nich coś interesującego - odbiór stanie się w pełni refleksyjny. Jasny podział struktury pozwala też odbiorcy na łatwe odszukanie informacji, które uzna za subiektywnie ważne. <br>Akcentowanie ważnych fragmentów i zróżnicowanie rytmu. Konieczność ułatwienia percepcji ważnych fragmentów tekstu podyktowane jest prawidłowościami mechanizmów pamięci. Ciągi informacji, złożone z elementów o jednakowej ważności oraz dużym stopniu podobieństwa, powodują trudności w identyfikowaniu zarówno samych elementów, jak i relacji między nimi. Efekt ten pogłębia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego